Mimo upływu lat, kombajn zbożowy Bizon w dalszym ciągu pozostaje liderem na polskich polach w kategorii kombajnów. Nie straszna mu konkurencja ze strony zachodnich korporacji, bo części do niego są w dobrych cenach, a ich dostępność jest świetna. Dziś przyjrzymy się problemom związanym z sercem Bizona – silnikiem SW400. Zachęcamy do lektury o najczęściej spotykanych problemach z silnikiem Bizona.

Najczęstsze problemy z silnikiem Bizona

  • rozrusznik nie kręci

Jeśli po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie kręci, oznaczać to może między innymi: rozładowany akumulator, uszkodzoną stacyjkę, uszkodzony rozrusznik. Rzadziej problemem jest zatarty silnik, choć i to nie jest wykluczone.

  • silnik nie pracuje mimo obrotu rozrusznika

Tutaj częstym problemem może być niedoładowany akumulator, który nie ma na tyle energii, aby dostatecznie rozkręcić rozrusznik. Jeśli natomiast stan akumulatorów jest poprawny warto przyjrzeć się instalacji paliwowej, która może działać wadliwie, nie podając paliwa do wtryskiwaczy, np. wskutek jego braku, zanieczyszczenia filtrów lub zapowietrzenia układu. W przypadku wyeliminowania tych problemów należy przyjrzeć się samej pompie. Możliwym problemem mogą być same rozpylacze, niewłaściwie podające paliwo do komór spalania silnika SW400. Może być problemem również uszkodzona zębatka przekazująca obrót na koło zamachowe.

  • silnik przestaje pracować po odpaleniu

Często się zdarza, szczególnie w okresie przygotowawczym, że po odpaleniu silnika ten przestaje pracować. Problemem tu prawdopodobnie będzie filtr paliwa, który należy wymienić. Innymi problemami może być zapowietrzanie się układu doprowadzającego paliwo w instalacji.

  • brak mocy silnika w Bizonie

Częstym problem jest także niemożliwość osiągnięcia pełnej mocy silnika Sw400 w Bizonie, czego niezaprzeczalnym sygnałem jest piękny ryk, znany każdemu mieszkańcowi wsi, ale i nie tylko. Do przyczyn tego problemu najczęściej zalicza się wadliwie działająca pompa wtryskowa lub wtryskiwacze. Oprócz tego, także filtr powietrza, który będzie zanieczyszczony, nie będzie przepuszczał dostatecznej ilości powietrza do komory spalania. Rzadszymi problemami jest problem z chłodzeniem silnika lub smarowaniem. Może to skutkować uszkodzeniami tłoków silnika.

To pierwszy artykuł poświęcony problemom z Bizonem przez żniwami. Z pewnością do czasu rozpoczęcia żniw pojawi się u nas więcej rozwiązań problemów. Zapraszamy do lektury.

Related posts: